pondělí 20. června 2016

BALDA FRONTBOX (ver.4)

 fotoaparát na střední formát

Balda Frontbox (verze 4)

Max Baldeweg - Drážďany - Německo (1938)

objektiv - Periskop 1:11

clona - f11 + f(?)

závěrka - 1/30 + B

formát filmu - 120(6x9)8 snímků

ostření - pevné

hmotnost - 370g

materiál - kov

Když jsem tento boxík poprvé držel v ruce měl jsem spousty otázek, na co jsou ty páčky, jak se do něj vlastně kouká, jak ji rozebrat abych vyčistil optiku, dnes mi to přijde jako sranda. Dva hledáčky které rozhodně nesmím přiložit až k oku abych viděl scénu. Nikde jsem se nedočetl o dvou clonách ale opravdu je má. Přední panel s objektivem je po pár opatrných zákrocích odnimatelný, pak je k vidění veškerý mechanismus a dá se vše pěkně opatrně vyčistit.

Po vysunutí kličky posunu filmu lze vyjmout vnitřní část boxu s filmem. Aparát se drží při exponování všelijak :)) a na poprvé bych řekl že ne moc dobře :)) Dva hledáčky, jeden pro snímání na výšku a druhý na šířku jsou sice velké ale dívá se do nich no...jak bych to řekl...no sranda. 

I když si nejsem jistý zda budu focení opakovat tak jsem za ni ve sbírce moc rád. Na to kdy byla vyrobena je v moc pěkném stavu.











******************************************************
Zde pár fotek z tohoto boxíku.
Nemotornost a špatné držení je dost patrné :))
Než se člověk naděje není co zachraňovat, film je exponován než bys řekl švec.


Fomapan 100 profess. (120)
Fomadon R09








2016






Žádné komentáře:

Okomentovat