neděle 19. června 2016

ALTISSA BOX

 fotoaparát na střední formát

Altissa Box

EHO Altissa Kamerawerk - Německo(1951)

objektiv - Altissar Periskop f8

clona - f8,f16

závěrka - 1/25 + B

formát filmu - 120 (6x6)

ostření - pevné

hmotnost - 291g

materiál - kov

Pokud jsem někdy při pohledu do hledáčku řekl PÁNI, bylo to právě u tohoto foťáku. Je tak OBROVSKÝ a světelný, někdy se skrz prostě jen tak dívám....pro radost.

Čelo tohoto malého boxíku zabírají objektiv a dva otočné voliče. Jeden nastavuje clonu a druhý čas. Čas 1/25 bude asi pro mé ruce oříšek. Než se mi dostala do rukou neměl jsem vůbec představu o velikosti celého fotoaparátu a od chvíle kdy jsem ji vybalil mám pocit jako bych ji měl chránit. Je neskutečně malá a roztomilá.

Na boční straně se nachází páčka na zajištění těla které se po odjištění rozebere na dvě části. Druhá boční klička je pro posun filmu, číslo snímku je klasicky viditelné v červeném kroužku na zádech aparátu. Spoušť jde lehounce a celkově je fotoaparát v nádherném stavu. Tak už jen vložit film a počkat asi na horší počasí :)) ....a chránit.

Přesto se moc těším.









***************************************************
1/25 - f8
Fomapan 100 (120) Professional
Fomadon R09 (1/50)
10 minut
***
A výsledek - i při časech na hranici udržitelnosti to chtělo v domácích podmínkách film s jinou citlivostí, ve stínech tma a ve světlech to při 10 minutách volání ztrácí kresbu. Tohle jsou bohužel ty lepší snímky....




2016






Žádné komentáře:

Okomentovat