neděle 9. dubna 2017

FIT (var.2)

 fotoaparát na střední formát 

FIT(var. 2)

CAMERA ZÁVODY (CAMERA/WERKE) - Czechoslovakia - 1946

objektiv - výsuvný 

clony - clony má dvě (?)

závěrka - (nějaký čas + B)

formát filmu - 120mm

materiál - plast

hmotnost - 











Když jsem ho poprvé držel v ruce tak jsem si vzpomenul na mích tak sedmnáct - nádoba holení barbus je snad ze stejného plastu.
Pro někoho šereda ale já se přikláním ke slovu bizarní.
Tenhle příspěvek mám už skoro rok rozdělaný, zprvu jsem sháněl nějaké podrobnější informace ale žádná sláva. O tomto fotoaparátu a pak i následně o pionýrech toho moc k nalezení není. Variant bylo mnoho, sice jsou to na první pohled drobnosti (barva,vyražené symboly) ale lépe se pak datuje a určuje místo výroby.
Dočetl jsem se že Fit začala vyrábět Pražská firma Král, vyráběla ho Dufa a pak Camera závody a následně už jen jako Pionýr Druopta Praha.
Můj model vypadá na FIT variantu 2, už podle symbolů ve čtyřech rozích na zadní straně, barvě a od jiných se liší že uvnitř postrádá vyražené KRÁL.
Chtěl jsem zjistit i víc o historii výroby těchto foťáčků ale fakt marně. Snad ještě fakt že se jedná o kopii francouzského fotoaparátu Photax.


Můj FIT není tak úplně fit, čas chodí ale páčky jdou mizerně a clony ještě hůře. Už jsem se do něho i díval ale nechám ho zestárnout v poličce, má na to snad už i nárok.


2017



Žádné komentáře:

Okomentovat