čtvrtek 19. května 2016

WERRA 1c



  • fotaparát na kinofilm
  • Werra 1c 
  • VEB Carl Zeiss Jena - Eisfeld - Německo 1961-64
  • objektiv - Tessar 2.8/50
  • clony - 2,8-16
  • závěrka - Prestor RVS 750 / 1 - 1/750 + B
  • formát filmu - 135mm/24x36mm
  • ostření - odhadem 0,9 - nekonečno
  • materiál - kov


Werru jsem si vždycky přál a ne vždy je vše jak si člověk přeje či představuje.
Když mi přišla tak jsem koukl hlavně na objektiv a pak jak šlape závěrka.Objektiv čistý bez škrábanců a navíc krytý našroubovaným žlutým filtrem. Závěrka šlapala a vše se zdálo v pořádku. Jediné snad že byla trošku lety ošoupaná na některých částech těla, nic hrozného. Ihned jsem založil film a asi po týdnu běžel do labu a čekal na výsledek. Smutné okamžiky když roztáhnete film proti světlu a je ihned poznat že není vše v pořádku. Abstraktní obrazce střídají prázdná místa a dvě fotky z 36 jsou v pořádku. Když jsem ji znovu zkoušel na prázdno dělala si někdy závěrka opravdu co chce, někdy ani nemrkla. Je tam centrální lamelová závěrka a po rozebrání byla celá slepená. Tak jsem ji odmastil a zase složil a pak zase rozebral a zase složil a tak dále dokola....očista do čista a prdlajs platný.
To že mi to nedalo byl ještě větší kámen úrazu než se zdálo. Pár šroubků a pak zase pár šroubků, cvak a hop...pár součástek vyskočilo tak rychle že dodnes nevím kam patří. Něco mám nafoceno abych věděl že kam co a jak ale tyhle skokany jsem nestihl :( 
Tak už pár měsíců, když nevím co by, sednu ke své milé a k telce, nasadím brýle (chacha) a skládám a rozebírám, občas zasurfuji že jako najdu přesný popis či fotku co kam patří ale marně.
Nechám to na kluka...věřím že bude zručnější než táta .)

Jinak je fotoaparát cítit v ruce, hledáček je moc fajn a dá se dioptricky nastavovat (+/- 2 dioptrie )Moc se mi líbí natahování závěrky které je spřaženo s posunem filmu. Natahuje otočným prstencem kolem objektivu. Nemá sáňky na blesk.



Pár zmíněných abstrakcí...







**************
a jak to s ní dnes vypadá...







amen

Žádné komentáře:

Okomentovat