pátek 13. května 2016

BEIRETTE ELECTRONIC



  • fotoaparát na kinofilm
  • Beirette Electronic
  • VEB Kamerafabrik Freital (Německo)1981-88
  • objektiv - Meritar 2.8/42mm
  • clony - f2.8 - f22
  • závěrka - elektronicky řízená (s předvolbou clony) - od 4sec. do 1/500 sec.
  • formát filmu - 135mm/24x36mm
  • ostření - odhadem od 0.9m po nekonečno
  • nastavení citlivosti - 15-30DIN (25-800 ISO)
  • hmotnost - 265g
  • materiál - plast


Malinký, lehoučký foťáček který krásně padne do ruky. Pokud chci někdy fotit a zrovna se o moc nestarat tak vždy sáhnu po beiretě :)
Závěrka je spřažena s posunem filmu a tedy dvojexpozici nečekejte.
Vedle čočky je na objektivu i měřící čidlo které se stará o rychlost závěrky. Správnou expozici signalizuje malá červená dioda v hledáčku jako má třeba i Lomo LC-A, tedy pokud fotíte, otáčí se clonovým kroužkem dokud dioda nezhasne a po té v pohodě exponujeme. Dioda signalizuje do času 1/30 - pak už nezhasne.
Časy jsou od 4s - do 1/500 a bulb. 
Baterie 4LR44(6V) se stará o závěrku ale to neznamená že bez baterie ani cvak. Dá se fotit i bez ale čas je standardně 1/500 ale správným nastavením clony se to dá zvládnout. Jak jsem se dočetl (protože já v ni baterii stále mám) s filmem 21DIN(100) je pro krajinu u  moře vhodná clona f/8, pro krajinu f/5,6 a pro špatné světelné podmínky s použitím filmu 27DIN(400)f/2.8. Nezkoušel jsem ale je to možnost, ač nouzová.
Hledáček fajn a brašnička luxusní.
(Kosmeticky - já mám na obou kusech vzdálenosti v(ft) v zelených barvách a viděl jsem i v červených)







(PARADIES 400)



(ILFORD PAN 100 - R09)



Beirette electronic 

(2016)



Žádné komentáře:

Okomentovat