sobota 27. dubna 2024

KRÁSKA Z ACANDI

Můj nový miláček - Tetra darienská (Hyphessobrycon columbianus). Trochu mi připomínají malé piraně 😆
Fotit ryby je strašně těžké....nemám na to ani moc dobrý objektiv a tak alespoň tak.....

Tetra darienská (Hyphessobrycon columbianus)
Samci jsou intenzivněji zbarveni, mají delší hřbetní ploutve a výraznější černé lemování ocasní ploutve. Líbí se mi jak se samci zastrašují, nevím zda je to jen u těch co mám ale jakoby zvětší hrdlo a spodní čelist (snad to nebude chovná degenerace)
Anglicky se jim říká - Colombian tetra, Blue flame a to blue flame fakt platí - má krásný modrý hřbet.
Samice si plavou to své a zatím jsem nepozoroval žádný zájem od samečků. Jen se zastrašují.
Pořád mě zajímalo proč "darienská" - tak jsem to hledal - Národní park Darien tvoří most mezi dvěma kontinenty Nového světa. Rozprostírá se podél asi 80 % hranice s Kolumbií a zahrnuje část pobřeží Tichého oceánu. Tento park obsahuje výjimečnou rozmanitost biotopů: písečné pláže, skalnaté pobřeží, mangrovy, bažiny a nížiny a vysočiny s tropickými lesy. Lesy jsou domovem mnoha zvláštních volně žijících živočichů, jako jsou mravenečníci obrovští, leopardi, tapíři a krokodýli kajmani. Oblast je antropologicky i historicky významná díky dvěma velkým domorodým skupinám: indiánům Choco a Kuna a řadě menších skupin, které stále žijí podle tradičních postupů.

Jde o druh který nebyl vědecky popsán zas tak nedávno - Zarske & Géry, 2002.
Pochází z řeky Acandi (Kolu)
Tak snad se o ně dobře postarám.










NO NENÍ KRÁSNÁ - SAMIČKY NAFOTÍM :)

2024

 

Žádné komentáře:

Okomentovat